Tänään on se päivä Suomessa. Monien hartaasti odottama Versacen H&M:lle suunnittelema kokoelma valtaa Helsingin, Turun ja Tampereen sekä nettikaupan vajaan tunnin kuluttua. Kivijaloissa asioineet ovat päässeet jo omiinsa käsiksi. Ainakin Helsingin Aleksilla kokoelmaa jonotettiin taas tuntikausia. Muun muassa niittejä, kultaa, räikeitä värejä ja viidakkoprinttejä yhdistävä kokoelma on ollut puheenaiheena jo pidemmän aikaa.
Asiantuntijoiden mielestä miesten kokoelma ei juurikaan kehuja saanut. Naisilla sen sijaan suositeltavia tuotteita ovat upeat mekot ja myös erilaiset asusteet, vaikka niitä ainakin Aleksille tulee myyntiin rajoitetusti. Kengät ja laukut eivät ole miellyttäneet monien silmiä ja niiden laatu on kuulemma heikohko. Monille ostajille kuuluisat nahkatakit ovat kokoelman kohokohta ja niitä kokeilemaan päässeet pitivät laatua hyvänä, joskin nahka tuntui varsin pehmeältä.
Eli siis vielä tiivistettynä, jos olet menossa vielä shoppailemaan niin kannattaa keskittyä mekkoihin, nahkatakkiin ja asusteisiin.
Itse päätin jättää shoppailun tällä kertaa väliin. En löytänyt mitään kiinnostavaa, miesten mustat pukukengät olivat ihan näyttävät, mutta nahkapohja sai sanomaan ei kiitos ainakaan täyteen hintaan. Viimeksi shoppailin Lanvinin yhteistyökokelmasta juuri kengät, sillä ne olivat oikeasti hinnan ja laadun osalta erinomaiset, varsinkin kun ne sai ulkomailta puoleen hintaan.
Jos taas pohtii tätä kokoelmaa yleisemmällä tasolla, niin monet ovat syyttäneet kokoelmaan suunnittelijan maineen pilaamisesta. Samaa on ollut aiemminkin ja ymmärrän hyvin näkemyksen. Kun tutun näköiset tuotteet tulevat tavallisten kuolevaisten ulottuville vieläpä puoli-ilmaisina on siinä brändillä tekemistä, että onnistuu jatkossa säilyttämään vakio-asiakkaat. Suurempi ongelma on tuotteiden valtava määrä, vaikka niitä tulee myyntiin rajoitetusti ja pienempiä eriä, on niitä parin viikon päästä nähtävissä Helsingin kaduilla useammalla kuin tavallisesti Versaceen investoivilla. Mutta uskon kuitenkin siihen, että elämän kuuluisi olla nautinto. Ja jos tällaiset vuosittaiset kampanjat voivat sitä tavalla tai toisella edistää pitäisi negatiiviset kommentit jättää omaan arvoonsa. Se on nimittäin upean designin juhlaa. Juuri nyt.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti