Kuva: ginatricot.fi |
marmai.fi / Gina Tricot laajentaa urheiluvaatteisiin
Uutinen on siinä suhteessa mielenkiintoinen, että Gina Tricot on onnistunut sotkemaan myös Suomessa muotikauppaa. Monet varsinkin pienemmät valmistajat ja merkkituotteita maahantuovat yritykset ovat pitäneet tätä viimeisenä pisarana, kun ensin muun muassa H&M, Zara ja isompien ketjujen omat halpamerkit ovat vallanneet markkinoita. Ja seuraavana Gina Tricot on työntynyt suurimpiin kaupunkeihin kattavalla kivijalkavalikoimalla.
Vuonna 2009 liikevaihtoa kertyi 31 miljoonaa euroa ja liikevoittoakin 1,7 miljoonaa. Viime vuonna liikevaihto oli 34,8 miljoonaa euroa, mutta tulos painui 1,1 miljoonaa euroa tappiolliseksi. Tosin ketju on laajentunut voimakkaasti viime aikoina ja liikkeitä on avautua ympäri Suomea.
Naisten urheiluvaatteet ovat puolestaan yhä kasvava bisnes. Nykyään lajien kirjo on huima ja varsinkin ryhmäliikunnassa myös oma ulkonäkö on tärkeää. Kuitenkaan kovin innovatiivista muotia ei urheiluvaatteissa olla vielä nähty, lähinnä värejä on käytetty rohkeasti. Onkin mielenkiintoista nähdä millä taktiikalla Gina Trickot lähtee urheiluvaatteisiin. Tuleeko uusia tuotteita markkinoille viikoittain, vai onko kyseessä tavallisempi urheiluvaate kokoelma, joka vaihtuu perinteisempien sesonkien mukaan?
Ainakin perinteisiä urheiluvaatteita myyvillä yrityksillä luulisi jo punteissa tutisevan. Kun matalalla hinnalla, laajalla valikoimalla ja hyvällä myymälävalikoimalla tullaan markkinoille on muutos väistämätön. Voisi ennustaa, että tuotteet tulevat myös jatkossa myyntiin Suomessa. Ainakin mikäli Ruotsissa menestytään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti