lauantai 19. marraskuuta 2011

Myös tylsä bisnespukeutuminen voi säväyttää

Pohdin aiemmassa kirjoituksessa klassisen tyylin arvostuksen puutetta. Nyt haluan antaa esimerkin, joka osoittaa tylsäksi kutsutun bisnestyylin voivan parhaimmillaan olevan todella näyttävää ja jopa uhmakasta.

Sain kiitettävän paljon palautetta sähköpostitse klassista pukeutumista koskien. Oli kannanottoja puolesta tai vastaan ja ilahduttavasti myös klassista pukeutumista arvostavia vielä löytyy. Haluan kuitenkin tarttua kommentteihin, joiden mukaan esimerkiksi housupuku on naiselle tylsä ja eloton pukeutumisvalinta. Lueskelin eilen UK versiota marraskuun Harper's Bazaarista ja silmiini tarttui Sebastian Kimin kuvaama ja Brian Molloyn stailaama kuvasarja. Se osoittaa paremmin kuin yksikään sanallinen perustelu sen, että myös perinteinen bisnestyyli voi olla näyttävää ja itsessään peittäviltä vaikuttavat vaatekappaleet voivat olla rohkeita, kun niitä käytetään taidokkaasti.

Tämä taas osoittaa sen, että esimerkiksi klassisiin vaatteisiin investoiminen ei ole koskaan huono valinta. Esimerkiksi laadukas jakku tai mustat linjakkaat merkkijalkineet eivät ole koskaan pois muodista ja niitä voi kätevästi yhdistellä muihin ostoksiin. Tämä ei suinkaan tarkoita, ettenkö henkilökohtaisesti arvostaisi modernimpaa pukeutumista tai aktiivista värien käyttöä, mutta mielestäni tiettyjen perinteisten pukeutumisarvojen puolustaminen on aina silloin tällöin paikallaan.

Oikein mukavaa viikonlopun jatkoa. Kiitos myös palautteesta, sitä saa edelleen lähettää niin sähköpostitse kuin juttujen kommenttikentissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti