keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Ted Baker vahvasti esillä Stockmannin ansiosta

Olen erään työprojetkin ansiosta päässyt seuraamaan aitiopaikalta muotibrändien näkyvyyttä suomalaisessa mediassa ja suurimpien ketjujen omissa julkaisuissa. Suuria yllätyksiä ole tullut esille, sillä parhaan näkyvyyden saavat pääosin tutut ja turvallit merkit. Ja isot ketjut tuntuvat tukeutuvan omiin yhteistyökumppaneihin entistä enemmän, uusia merkkejä nostetaan välillä rinnalle mukaan, mutta näkyvyys on heikkoa. Pienemmät liikeet puolestaan ovat ennakkoluulottomampia ja voivat panostaa uusien merkkien näkyvyyteen.

Kaikesta on kuitenkin olemassa poikkeuksia ja eräs tällainen on Stockmann. Stockka on tuonut tasaiseen tahtiin uusia merkkituotteita maailmalta nähtäville kotimaisten vaatteiden sekä asusteiden ohelle. Brittiläinen Ted Baker on kuitenkin noussut lyhyessä ajassa yhdeksi ketjun suurimmista syömähampaista. Ted Baker nähkyy vahvasti myymälöissä, netissä sekä yrityksen julkaisuissa. Ted Bakerin tuotteet näkyvät niin miesten kuin naisten vaatetuksen puolella unohtamatta esimerkiksi laukkuja. Tosi sivuhuomiona tuotteiden hinnat eivät ole edullisimmasta päästä verrattuna kansainvälisten verkkokauppojen keskihintoihin.

Pitää brändistä tai ei on ihailtava Stockmannin asennetta tuoda nopealla aikataululla kansainvälinen muotibrändi markkinoille täydnetämään tuttua ja turvallista valikoimaa. Olisi kannustavaa nähdä, että jatkossa muutkin suuert ketjut uskaltaisivat nostaa rohkeasti uusia brändejä niiden vanhojen rinnalle ja jopa suurimpiin mainoksiin tai kampanjoihin. Koskaan ei ole ollut yhtä hyvä aika uudistua kuin nyt kevään korvalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti